Det sundere alternativ

Ønsker du at sammensætte sundere menuer i 2015? En nem måde at imødekomme dette nytårsfortsæt på er gennem vores Pastella Grøntsagsbånd. Grøntindholdet svarer til 40% grøntsager, og kan anvendes som alternativ til traditionel pasta. Sundhedsstyrelsen anbefaler, at man spiser ca. 600 gram grøntsager og frugt om dagen, hvoraf mindst halvdelen skal være grøntsager. Hvis grøntsager er en fast del af dine gæsters måltider, opnår de nemmere de 600 gram.
Især de grove grøntsager som fx bønner, ærter, broccoli, blomkål og rodfrugter er gode.

Prøv vores forskellige Grøntsagsbånd fyldt med ”grønne sager” som blomkål, ærter, broccoli og gulerødder. De er et sundere alternativ til almindelig frisk pasta pga. et højere indhold af kostfibre. For at dine gæster kan se, at det er nyt og anderledes pasta du serverer, så lav et skilt med forklaring.

Pastella_A4_stilt

Download skilt

Lad dig inspirere af de nye opskrifter her

Se Pastellas Grøntsagsbånds energifordeling her

Få inspiration i din indbakke

 

Tilmeld dig
nyhedsbrevet

Få tips & idéer, gode opskrifter, inspiration og meget mere

Tilmeld